English

5 vragen aan… Trikke Europe!

5 vragen aan...|Laatste update:

Voor de rubriek ‘5 vragen aan…’ spreekt de redactie deze week met Trikke Europe. Trikke Europe (zegswijze Traik) maakt elektrische driewielige voertuigen. Principe is het staand rijden met een uniek evenwichtsmechanisme waardoor alle drie de wielen te allen tijde op de grond blijven en meebewegen in de bocht, wat de stabiliteit en veiligheid bevordert.

Welk specifiek product of dienst biedt Trikke Europe voor e-rijders aan?
‘Wij bieden de Trikke aan, een light electric vehicle. Hij is manoeuvreerbaar, stabiel en mobiel. Door het lichte gewicht en het gegeven dat hij opvouwbaar is til je hem bovendien zo op. De maximumsnelheid is 25 kilometer per uur. In onze visie dienen wij echter niet sec een product aan, maar ook een dienst: effectieve mobiliteit in de stad. We willen het vervoer van de toekomst aanbieden en maken dat nu al beschikbaar. De Trikke is een alternatief voor de auto en iets totaal anders dan de huidige voertuigcategorieën. Bij de Trikke gaat het om het verduurzamen van de stedelijke mobiliteit. Daar waar de grootste problemen, zoals congestie en parkeerproblemen, veroorzaakt worden door auto’s.’

Wat is onderscheidend aan uw product of dienst?
‘We onderscheiden ons met de Trikke van de voertuigcategorieën die er nu al zijn. Autofabrikanten blijven maar auto’s maken en fietsfabrikanten produceren al 200 jaar fietsen. Toch is er nog een grote groep mensen die voor auto’s blijft kiezen en de fiets niet als goed alternatief ziet. Hieruit blijkt dat de klimaat- en verkeersproblemen die we nu hebben niet opgelost kunnen worden met de traditionele voertuigcategorieën. Wij bieden met de Trikke een onderscheidend antwoord.’

Op welke manier gaat u met innovatie uw product in de komende jaren verder verbeteren en wat voor innovaties mogen e-rijders verwachten van uw bedrijf?
‘In het marksegment van light electric vehicles is er nog genoeg te ontwikkelen. Onze focus is persoonlijk vervoer, maar in Wenen rijdt de voedselbank bijvoorbeeld met een Trikke voorzien van een aanhangwagen. Misschien ligt daar ook in Nederland wel een marktkans, ondanks dat er qua wet- en regelgeving dan nog wel enkele belemmeringen zijn.’

Bij welke prestatie van uw bedrijf in de komende 5 jaar bent u tevreden?
‘Wij willen met de Trikke zorgen voor de aanvaarding van een nieuwe voertuigcategorie en zo een bijdrage leveren aan de erkenning van light electric vehicles.’

Nederlanders moeten kiezen voor elektrisch rijden omdat…
‘Men moet kiezen voor de passendheid van vervoer. Het is niet zo zeer het gegeven dat de Trikke elektrisch is dat mensen er voor moeten kiezen, maar het feit dat de Trikke een duurzaam en voor individuele mobiliteit passend concept is dat op de weg bovendien weinig ruimte in beslag neemt.’

‹ Naar overzicht

Foto van de week | 50 Amsterdamse organisaties ondertekenen Green Deal Zero Emissie Stadslogistiek

Ruim 50 publieke en private partijen hebben de Green Deal Zero Emission Stadslogistiek (Green Deal ZES) ondertekend tijdens State of the Region 2019 in de Metropoolregio Amsterdam.  Doel is de gevolgen van de fors toenemende logistieke en...
Nieuws|Laatste update:

Het nieuws in 1 minuut | maandag 10 juni – zondag 23 juni 2019

‘Westen van Engeland’ koopt Nederlandse laadinfrastructuur De gemeenteraad van Bristol slaat de handen ineen met de lokale autoriteiten van Bath and North East Somerset, South Gloucestershire en North Somerset om het huidige netwerk...
Nieuws in 1 minuut|Laatste update:

Test & Reviews | Mercedes EQC

De nieuwe Mercedes-Benz EQC loopt sinds enkele maanden van de band in de Mercedes-Benz-fabriek in Bremen en kan per direct worden besteld. De Mercedes-Benz-EQ-modellen worden op dezelfde productielijn gebouwd als auto’s met conventionele of...
Test & reviews|Laatste update:

VDL Bus & Coach en Arriva gaan streeklijnen elektrisch laten rijden

VDL Bus & Coach trekt met de levering van 55 Citea’s LLE-115 Electric bussen samen met vervoerder Arriva op in de verdere groei naar zero-emissiebusvervoer in Limburg. In 2026 rijdt al het openbaar in Limburg elektrisch. Eind juni gaan 20...
Nieuws|Laatste update:

Allego plaatst 1.000 laadpalen in provincies Drenthe en Groningen

Allego gaat in de provincies Drenthe en Groningen 1.000 openbare laadpalen met ieder 2 laadpunten plaatsen, beheren en onderhouden. De laadpalen van Allego worden voorzien van 100 procent duurzame energie. De opwekking vindt plaats door Holthausen...
Nieuws|Laatste update: