©MyWheels

Nieuws in 1 minuut | MyWheels zet in op ontladen voor betere beschikbaarheid van laadpalen

Nieuws in 1 minuut|Laatste update:

Deutsche Bahn Speyer bestelt 25 Ebusco 2.2 bussen
Ebusco heeft een order van 25 Ebusco 2.2 bussen ontvangen via de Deutsche Bahn raamovereenkomst. Met deze bestelling komt het totale aantal orders via de raamovereenkomst op 140 Ebusco bussen. Deze 25 bussen vertegenwoordigen de grootste bestelling tot nu toe onder de DB raamovereenkomst en markeert het begin van de volledige elektrificatie van de vloot in Speyer. De 12-meter-bussen met een low floor zullen elk worden uitgerust met een batterijpakket van meer dan 400 kilowattuur, waardoor ze een volledige dag kunnen rijden op één enkele lading. De raamovereenkomst tussen Ebusco en Deutsche Bahn werd oorspronkelijk ondertekend in april 2022 en verlengd tijdens Busworld in oktober 2023. Met deze overeenkomst is Ebusco de hoofdleverancier van Deutsche Bahn voor zijn elektrische bussen van 12 en 18 meter tot eind 2026.

MyWheels zet in op ontladen voor betere beschikbaarheid van laadpalen
Deelautoaanbieder MyWheels maakt het ontladen van hun elektrische deelauto’s sneller en eenvoudiger. Meer deelautogebruikers kunnen een elektrische deelauto loskoppelen van een laadpaal en deze verplaatsen. Ook worden deelauto’s sneller beschikbaar voor ontladen. De aanpassing zorgt voor een betere beschikbaarheid van laadpalen, in onder andere Amsterdam, Den Haag, Utrecht, Rotterdam, Eindhoven en Nijmegen.

Wanneer een deelauto 12 uur aan een laadpaal heeft gestaan, wordt deze via de MyWheels-app vrijgegeven voor ontladen. Eerder werd hier 24 uur voor aangehouden. Een gebruiker kan de auto dan loskoppelen en parkeren op een reguliere parkeerplaats. Hierdoor kan de laadpaal door andere elektrische voertuigen worden gebruikt. ‘Met het vereenvoudigen van het ontladen zorgen we dat niet alleen auto's, maar ook laadpalen efficiënter gedeeld worden’, zegt Suzan Huurnink, campagnemanager bij MyWheels. MyWheels-gebruikers kunnen gebruikmaken van de ontlaadfunctie in de app zodra zij minimaal 5 ritten met een elektrische deelauto hebben gereden. Eerder ging dit om minimaal 10 ritten.

Milence en Power Electronics testen laadoplossing met 1.1 megawatt laadvermogen
Milence, de joint venture tussen Daimler Truck, de TRATON GROUP en Volvo Group, heeft met succes een nieuwe Megawatt Charging System (MCS)-laadoplossing getest. De test bereikt een laadvermogen van 1,100 kilowatt. De test is uitgevoerd in samenwerking met Power Electronics, de grootste fabrikant van zonne-energieomvormers voor fotovoltaïsche installaties en wereldleider in energieopslag en elektrische mobiliteit. Het doel van de samenwerking is om deze nieuwe technologie als een van de eerste operationele laders voor elektrische zware voertuigen in Europa uit te rollen. De test bereikt een laadvermogen van 1.100 kilowatt en markeert een mijlpaal in de ontwikkeling van laadtechnologie voor elektrische vrachtwagens.  

MCS is de nieuwe standaard voor laden met hoog vermogen. De technologie is ontworpen om te voldoen aan de behoeften van de groeiende markt voor elektrische vrachtwagens. De recente test, uitgevoerd met het Mercedes-Benz eActros 600 prototype, laat zien dat de MCS-technologie het potentieel heeft om de laadtijd drastisch te verminderen, waardoor elektrische vrachtwagens efficiënter kunnen worden ingezet voor langeafstandstransport.

 

‹ Naar overzicht