English

Test & Reviews | Mitsubishi iMiEV

Test & reviews|Laatste update:

De iMiEV is een compacte stadsauto. Is de accu vol, dan zou men er maximaal zo’n 150 kilometers mee kunnen afleggen. Dat maakt de auto geschikt voor woon-werkverkeer, boodschappen- of schoolritjes.

Hoe rijdt de Mitsubishi iMiEV?
Met het vermogen van 67 pk komt hij vlot genoeg op gang. Dat betekent weer dat men met de i-MiEV verrassend goed meekomt met het overige verkeer. Het rijcomfort krijgt aan de ene kant een positieve boost vanwege het ontbreken van motorgeluid. Ook het windgeruis valt nogal mee. In die relatieve stilte hoort men dan de banden wel wat duidelijker afrollen. En de vering is niet overmatig comfortabel.

Op uitrustingsgebied mag men niet klagen. Standaard zitten er centrale vergrendeling met afstandsbediening, airco, stuurbekrachtiging, elektrische ramen voor en achter, lichtmetalen velgen, een in hoogte verstelbare en verwarmbare bestuurdersstoel, elektrisch bedienbare, verwarmbare en inklapbare buitenspiegels, een leren stuur en leren pookknop op. Optioneel kan men metallic lak of two-tone lak met i-MIEV striping verkrijgen.

De iMiEV is een overzichtelijk wagentje. Dus: makkelijk inparkeren, hetgeen vooral in de stad (zijn habitat) van pas komt. Ondanks de extra driehoekruitjes vormen de voorruitstijlen toch flinke dode hoeken. Verder zit er natuurlijk ABS met elektronische remkrachtverdeling en brake assist op, voor-, zij-, en gordijnairbags, stabiliteitscontrole, tractiecontrole, automatische verlichting, mistlampen en dagrijverlichting.

Hoe zit de Mitsubishi iMiEV?
De instap achter is ruim, voor moet men de benen even onder het stuur doorwurmen, als de bestuurdersstoel niet helemaal naar achteren staat. men hebt een redelijke zitpositie, en juist voldoende beenruimte voor en achter. Vooral hoofdruimte biedt de iMiEV meer dan genoeg. De bagageruimte voldoet, al is de vloer nogal hoog vanwege het accupakket daaronder. De leuning van de achterbank kan in twee gelijke delen omgeklapt worden, waardoor additionele laadruimte ontstaat. Diezelfde leuningen kan men ook nog in hoek verstellen. De voorstoelen hebben rugtassen en voorin zitten portierbakken en nog een paar vakjes. Plus een dashboardkastje.

Bij onneffenheden of spoorvorming in het wegdek vraagt de auto soms om lichte stuurcorrecties. Het veercomfort houdt ook niet over. Korte hobbels en richels komen stevig het interieur binnen en ook grote oneffenheden blijven niet onopgemerkt.

De Mitsubishi iMiEV en het milieu
De i-MIEV stoot geen CO2 uit, levert hij vlotte prestaties en is hij makkelijk handelbaar. En tot slot: wat we hier allemaal schrijven over de Mitsubishi iMiEV geldt ook voor de Peugeot iOn en de Citroën C-Zero, want dat zijn precies dezelfde auto’s.

Bekijk hier de bijtelling van deze en andere elektrische auto's.

‹ Naar overzicht

Test & Reviews | Kia e-Niro

De uitlevering van de volledig elektrische Kia e-Niro is in januari 2019 gestart. De fabrikant levert de eerste e-Niro’s af bij de Nederlandse Kia-dealers. De Kia e-Niro, uitgerust met de 64-kilowattuurbatterij, is voorzien van een 150 kilowatt...
Test & reviews|Laatste update:

Foto van de week | Haagse bedrijven en gemeente lanceren elektrisch taximerk TEXI

Om schoon taxivervoer in Den Haag een extra een boost te geven is het merk TEXI gelanceerd. Elektrische taxi’s in Den Haag zijn herkenbaar aan het logo ‘TEXI’. Zo zijn elektrische taxi’s op standplaatsen en op straat...
Foto's|Laatste update:

Publicatie van de maand | Stedin: overheid heeft laadinfrastructuur busvervoer niet in beeld

De regionale en lokale overheden hebben nog onvoldoende beeld van de laadinfrastructuur voor elektrische bussen van het openbaar vervoer. Dat concludeert PwC in een onderzoek in opdracht van netbeheerder Stedin. In 2030 moet al het openbaar...
Publicatie van de maand|Laatste update:

Rijksoverheid schaft 2.000 laadpunten aan voor elektrische auto's

Het Rijksvastgoedbedrijf heeft een contract met Unica en ENGIE gesloten voor de plaatsing van 2.000 laadpunten. Het is een van de grootste contracten ter wereld voor laadpunten op eigen terrein. De nieuwe laadpunten zijn geschikt voor alle...
Nieuws|Laatste update:

Video van de week | City Deal Elektrische Deelmobiliteit in beeld

De City Deal ‘elektrische deelmobiliteit in stedelijke gebiedsontwikkeling’ - die in februari 2018 van start ging  - is een 3-jarig programma, waarbij de ministeries van Infrastructuur en Waterstaat en Binnenlandse Zaken en...
Video's|Laatste update: