English

Test & Reviews | Volkswagen e-Golf

Test & reviews|Laatste update:

De Volkswagen e-Golf ziet er vanbuiten uit als een heel normale Golf, met hooguit een paar aerodynamische aanpassingen. En ook vanbinnen merkt men nauwelijks verschil. Het accupakket kost bijvoorbeeld niet een hele hap bagageruimte, maar zit slim van voor naar achter weggewerkt onder de auto. Daarmee neemt het net zoveel plaats in als tank en uitlaat bij de Golf met een conventionele motor. Bijkomend voordeel vormt de goede gewichtsverdeling.

Met een volle acculading kom men onder optimale omstandigheden 190 km ver, zegt Volkswagen. De boordcomputer toont via het display in de middenconsole de resterende afstand, maar geeft bijvoorbeeld ook aan hoeveel extra kilometers men kan winnen door de airco uit te zetten. Met de 115 pk leverende motor bereikt men een top van 140 kilometer per uur in de normale modus. Maar men heeft ook nog twee spaarstanden. In de stand ‘Eco’ heeft men wat minder vermogen en topt men maximaal 115 kilometer per uur. Dreigt de stroom echt op te raken, dan kan men terugvallen op de stand ‘Eco+’. Met maximaal 90 kilometer per uur rijdt men dan nog net naar huis.

Hoe rijdt de Volkswagen e-Golf?
De e-Golf rijdt zoals we dat van een Golf gewend zijn. De bediening is eenvoudig, de besturing geeft voldoende gevoel en de auto biedt redelijk wat rijcomfort. Op de aankleding is niet beknibbeld, want hij komt met onder meer led-verlichting voor en achter, een geïntegreerd navigatiesysteem en Volkswagen Car-Net. Daarmee kan men via de smartphone op afstand diverse functies bedienen, zoals het oplaadproces, de airconditioning en nog veel meer.

Bekijk hier de bijtelling van deze en andere elektrische auto's.

‹ Naar overzicht

Waarde aandeel Fastned vervijfvoudigd op eerst beursdag

Fastned, dat bouwt aan een Europees netwerk van snellaadstations voor volledig elektrische voertuigen, is zijn notering op Euronext Amsterdam gestart. Op de eerste beursdag verdubbelde de waarde van het aandeel van 10 naar 50 euro. Nieuwe...
Nieuws|Laatste update:

Foto van de week | Nederlandse elektrische deelscooterdienst felyx van start in Brussel

Na succes in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag heeft felyx officieel zijn eerste internationale stap gezet. In de Belgische hoofdstad Brussel zijn vanaf nu 200 elektrische deelscooters beschikbaar. Dit aantal wordt in de komende weken opgeschaald naar...
Foto's|Laatste update:

Foto van de week | 50 Amsterdamse organisaties ondertekenen Green Deal Zero Emissie Stadslogistiek

Ruim 50 publieke en private partijen hebben de Green Deal Zero Emission Stadslogistiek (Green Deal ZES) ondertekend tijdens State of the Region 2019 in de Metropoolregio Amsterdam.  Doel is de gevolgen van de fors toenemende logistieke en...
Nieuws|Laatste update:

Het nieuws in 1 minuut | maandag 10 juni – zondag 23 juni 2019

‘Westen van Engeland’ koopt Nederlandse laadinfrastructuur De gemeenteraad van Bristol slaat de handen ineen met de lokale autoriteiten van Bath and North East Somerset, South Gloucestershire en North Somerset om het huidige netwerk van...
Nieuws in 1 minuut|Laatste update:

Test & Reviews | Mercedes EQC

De nieuwe Mercedes-Benz EQC loopt sinds enkele maanden van de band in de Mercedes-Benz-fabriek in Bremen en kan per direct worden besteld. De Mercedes-Benz-EQ-modellen worden op dezelfde productielijn gebouwd als auto’s met conventionele of...
Test & reviews|Laatste update: