English

Test & Reviews | Volkswagen e-Golf

Test & reviews|Laatste update:

De Volkswagen e-Golf ziet er vanbuiten uit als een heel normale Golf, met hooguit een paar aerodynamische aanpassingen. En ook vanbinnen merkt men nauwelijks verschil. Het accupakket kost bijvoorbeeld niet een hele hap bagageruimte, maar zit slim van voor naar achter weggewerkt onder de auto. Daarmee neemt het net zoveel plaats in als tank en uitlaat bij de Golf met een conventionele motor. Bijkomend voordeel vormt de goede gewichtsverdeling.

Met een volle acculading kom men onder optimale omstandigheden 190 km ver, zegt Volkswagen. De boordcomputer toont via het display in de middenconsole de resterende afstand, maar geeft bijvoorbeeld ook aan hoeveel extra kilometers men kan winnen door de airco uit te zetten. Met de 115 pk leverende motor bereikt men een top van 140 kilometer per uur in de normale modus. Maar men heeft ook nog twee spaarstanden. In de stand ‘Eco’ heeft men wat minder vermogen en topt men maximaal 115 kilometer per uur. Dreigt de stroom echt op te raken, dan kan men terugvallen op de stand ‘Eco+’. Met maximaal 90 kilometer per uur rijdt men dan nog net naar huis.

Hoe rijdt de Volkswagen e-Golf?
De e-Golf rijdt zoals we dat van een Golf gewend zijn. De bediening is eenvoudig, de besturing geeft voldoende gevoel en de auto biedt redelijk wat rijcomfort. Op de aankleding is niet beknibbeld, want hij komt met onder meer led-verlichting voor en achter, een geïntegreerd navigatiesysteem en Volkswagen Car-Net. Daarmee kan men via de smartphone op afstand diverse functies bedienen, zoals het oplaadproces, de airconditioning en nog veel meer.

Bekijk hier de bijtelling van deze en andere elektrische auto's.

‹ Naar overzicht

Publicatie van de maand | Laadprijzen elektrische auto nog niet transparant

De laadprijzen voor elektrische auto’s zijn op dit moment nog onvoldoende transparant en geldende wetgeving wordt niet altijd nageleefd. Betrokken aanbieders zijn aan zet om gezamenlijk prijstransparantie te realiseren.  De markt voor...
Publicatie van de maand|Laatste update:

Foto van de week | Simon Loos heeft allereerste Mercedes-Benz eActros

Simon Loos nam eind juli de allereerste eActros in Nederland in gebruik. De logistiek dienstverlener gaat de volledig elektrische truck van Mercedes-Benz ongeveer een jaar in de praktijk testen. Vanuit het Albert Heijn-distributiecentrum in...
Foto's|Laatste update:

Het nieuws in 1 minuut | maandag 20 juli – zondag 9 augustus 2020

Rotterdam neemt 100e Fastned-snellaadstation in gebruik Snellaadbedrijf Fastned heeft zijn 100ste snellaadstation in Nederland geopend. Het is tevens het eerste laadstation van Fastned in Rotterdam. Bij dit station kunnen honderden elektrische...
Nieuws in 1 minuut|Laatste update:

Zomerreces Nederland Elektrisch: de 10 meest gelezen berichten van 2020

In de komende weken – tot en met 7 augustus 2020 – vindt er op de weblog van Nederland Elektrisch verminderde berichtgeving plaats in verband met het zomerreces. Wilt u toch nog genieten van het nieuws? Lees dan hieronder...
Nieuws|Laatste update:

PostNL vervangt alle benzinescooters door elektrische scooters

PostNL is gestart met de vervanging van alle 1.000 benzinescooters door zo’n 600 elektrische driewielscooters. Deze duurzame 3W e-scooters dragen direct bij aan de duurzaamheidsdoelstellingen van PostNL. Uiteindelijk bespaart PostNL hiermee...
Nieuws|Laatste update: