English

Test & Reviews | Volkswagen e-Golf

Test & reviews|Laatste update:

De Volkswagen e-Golf ziet er vanbuiten uit als een heel normale Golf, met hooguit een paar aerodynamische aanpassingen. En ook vanbinnen merkt men nauwelijks verschil. Het accupakket kost bijvoorbeeld niet een hele hap bagageruimte, maar zit slim van voor naar achter weggewerkt onder de auto. Daarmee neemt het net zoveel plaats in als tank en uitlaat bij de Golf met een conventionele motor. Bijkomend voordeel vormt de goede gewichtsverdeling.

Met een volle acculading kom men onder optimale omstandigheden 190 km ver, zegt Volkswagen. De boordcomputer toont via het display in de middenconsole de resterende afstand, maar geeft bijvoorbeeld ook aan hoeveel extra kilometers men kan winnen door de airco uit te zetten. Met de 115 pk leverende motor bereikt men een top van 140 kilometer per uur in de normale modus. Maar men heeft ook nog twee spaarstanden. In de stand ‘Eco’ heeft men wat minder vermogen en topt men maximaal 115 kilometer per uur. Dreigt de stroom echt op te raken, dan kan men terugvallen op de stand ‘Eco+’. Met maximaal 90 kilometer per uur rijdt men dan nog net naar huis.

Hoe rijdt de Volkswagen e-Golf?
De e-Golf rijdt zoals we dat van een Golf gewend zijn. De bediening is eenvoudig, de besturing geeft voldoende gevoel en de auto biedt redelijk wat rijcomfort. Op de aankleding is niet beknibbeld, want hij komt met onder meer led-verlichting voor en achter, een geïntegreerd navigatiesysteem en Volkswagen Car-Net. Daarmee kan men via de smartphone op afstand diverse functies bedienen, zoals het oplaadproces, de airconditioning en nog veel meer.

Bekijk hier de bijtelling van deze en andere elektrische auto's.

‹ Naar overzicht

Video van de week | Toyota gaat ruimte in met waterstof-elektrische maanauto

Toyota en de Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) willen samenwerken op het gebied van internationale ruimteontdekkingsreizen. Als eerste stap versnellen JAXA en Toyota de ontwikkeling van een elektrisch maanvoertuig met brandstofceltechnologie...
Video's|Laatste update:

Publicatie van de maand | ElaadNL verwacht forse groei snellaadstations

Onderzoekers van ElaadNL verwachten de komende jaren een flinke groei van het aantal snellaadpunten voor elektrische auto’s. Op dit moment zijn er in Nederland ongeveer 200 locaties waar ev-rijders terechtkunnen bij 1.000 snellaadpunten. Uit...
Publicatie van de maand|Laatste update:

Doorrekening Klimaatakkoord: Klimaatdoelen waarschijnlijk niet gehaald, elektrisch vervoer lichtpunt

De doorrekening van het ontwerp Klimaatakkoord laat dat Nederland in 2030 naar verwachting een afname van de uitstoot van broeikasgassen van 31 – 52 megaton CO2-equivalenten bereikt. De opgave van 48,7 megaton wordt volgens het het Planbureau...
Nieuws|Laatste update:

Publicatie van de maand | Slim laden must have bij groei elektrisch vervoer

Slim laden van elektrische auto’s heeft grote voordelen: er ontstaan minder pieken op het elektriciteitsnet, minder CO2-uitstoot en lagere laadkosten. Dat blijkt uit het rapport ‘Slim laden must have bij groei elektrisch vervoer’....
Publicatie van de maand|Laatste update:

Video van de week | ANWB: betaalbare elektrische auto's op komst

Ook de ANWB is deze week aanwezig op de Autosalon van Genève en daar maakt het melding van betaalbare elektrische auto's die op komst zijn. De ANWB neemt onder meer de Kia e-Soul, de Nobe uit Estland die oogt als een oldtimers en de Seat...
Video's|Laatste update: